May 4, 2011

Lelaki yang baik adalah untuk wanita yang baik dan sebaliknya

Assalammualaikum,


Heehhehe...rajin pulak aku tetibe bak buat entry.


Tak sabarnye nak habis paper KIMIA  esok!!! Pukul 8.30 pagi ok!!!


I loikeee paper pepagi nih.Senang sikit kan.Otak pon tengah lembut macam jellyfish gituh.euuwww.hahahahha.*merepek*


Bukan ape,aku tengah meringankan otak aku kejap.restlah derr.dari pagi tadi wa tak benti2 baca kimia nih.dah nak naik botak dah pale wa nih.huk9.T.T


Ada la macam mamat ni sikit.




Hah.Ni Albert Einstein versi aku sekarang ni wokehh..

Serabot baca kimia ni.Nasib lah ade kira mengira.Alhamdulilah.bekerja jugak otak aku.Aku suka gila maths ni tau.Tapi apekan daya.Otak tak se'genius' - AL-KHAWARIZMI.
Papepon, kita kena belajar bersyukur dengan apa yang telah dikurniakan kepada kita. Walau tak pandai dan tak secantik mana pon,wajib untuk kita bersyukur.Sebab semua benda ni bukan milik kita.Kita pinjam je sementara.Ianya adalah milik ALLAH S.W.T. dan kita telah diperintahkan untuk memeliharanya.Betul tak? 

Sekali sekala aku selitkan sedikit tazkirah ape salahnya kan.

Sebelum aku tutup entry ni,aku nak share something yang aku baru je amek dari profile picture ex-schoolmate aku, Athirah Zalahuddin. Aku macam tertarik dekat dialog dalam picture nih. SIMPLE BUT MEANINGFUL.Inilah yang dikatakan 

A picture gives a thousand of words.



 Bermakna kan???


Lepas baca dialog ni,aku fikir,agak2 korang lah,ada tak orang lelaki dan perempuan seperti ni?
Korang pernah tak cakap macam ni dalam hati korang?
Majoriti,yang ada dalam hati korang time jumpa mamat hensem sikit mesti cakap camni kan


" Eh,hensem giler wehh mamat dkat bus stop tuh.Pe agi usha ah! wahhhh..dah la hensem,macho plak tuh..."


ATAU

"Perghhhhhh.Cun siot awek depan tuh!!.Mak aihhh.kalau jadi girlfriend aku best nihhh!"




Aku tak nafikan langsung yang aku sendiri pernah cakap ayat macam nih.Tipu lah kan. Mungkin dah tiba masa untuk kita semua berubah ke arah yang lebih baik.Mungkin dengan sedikit pendapat yang aku cuba sampaikan ni dapat melembutkan hati korang untuk menjadi seorang lelaki yang menjaga imannya dan dalam pada masa yang sama juga berniat untuk mememilhara iman si gadis yang dia terjumpa tu.Aku pon mengingatkan diri sendiri tatkala aku menulis entry ni.


Aku berharap dan berdoa sangat agar aku dan kawan2ku dapat dipertemukan dengan jodoh yang baik,yang tahu memelihara imannya dan juga pasangan nya.Insya Allah.


Akhir kata,ayat2 aku takdelah se'bombastik' ayat falsafah agama.Tapi cukuplah sekadar untuk difahami diri sendiri dan untuk dikongsi bersama.LBNL, jadilah insan yang berguna di dunia dan di akhirat ok!


Wassalam.



Senyum itu satu sedekah!

No comments:

BELOVED FAMILY

BELOVED FAMILY